bromo - kalibaru

In de zeer vroege ochtend (rond 4h) trekken we met de jeep richting de uitkijkpost voor de zonsopgang aan bromo. Met die jeep was het echt wel avontuurlijk op die smalle wegen in de bergen echt geweldig!
Op het uitkijkpunt aangekomen was het nog ruim een uurtje voor zonsopgang. We hebben echt zeer veel geluk gehad met het weer dus het was het vroege opstaan meer dan waard. Echt prachtig allemaal en als de zon boven was kregen we ook een super mooi panoramisch zicht op bromo.

Bromo is 1 grote krater waar een stuk of 3 nieuwe kraters in onstaan zijn. Na het uitzicht op bromo waren we dan ook klaar om met de jeep af te dalen in de krater. Eenmaal aangekomen in de krater wandelen we naar de top van een andere krater. Rondom staan er heel wat verkopers die hun paard aanboden, maar niet voor ons hoor! Stoer als we zijn doen we dit met onze eigen benen. Na heel wat geklim zo'n 1km naar boven stonden ons, jawel hoor, 250 trappen te wachten. Waren wij blij als we eindelijk boven waren!
Dan stond er enkel nog de afdaling klaar voor ons. In ieder geval was het echt wel het klimmen waard en hadden we enorme voldoening van onszelf. Om 8h 's morgens kwamen we terug aan in ons hotel voor het ontbijt en dit was meer dan welkom na deze tocht!

Na het ontbijt vertrekken we door naar kalibaru waar we nog een plantage bezocht hebben. Deze mensen brachten ook een aantal weeskindjes onder, wat wel een heel mooi initiatief is.

Laatste nacht in java, ook de laatste keer gewekt worden om half 5 door de imams! Morgen wacht het rustige bali!

Posted by rowin 04:14 Archived in Indonesia

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Comments

welkom rust!!!!!!!!!!!!!!! zalig niets doen!!!!!!!!!!!! geniet ervan!!!!!!!!

by moeke

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.