Ubud

Eerst en vooral een kleine aanvulling op de laatste post.
Toen we richting Ubud reden zijn we nog gestopt aan een klein huisje waar we met een heel aantal dieren op de foto konden staan.
Ikzelf heb een 4 meter lange python in mijn nek gehad, een kameleon op mijn hand, een iguana in mijn handen en een vliegende hond aan mijn broek :)
Deborah kreeg zonder haar toestemming plots ook een stuk slang rond haar nek gezwierd om op de foto te staan, ze lacht er maar groen op :-)

Vandaag dan, 2 tempels en een vulkaanmeer stonden er op het programma.
De eerste tempel was een redelijk kleine tempel uit de 13e eeuw. Toen we aankwamen kregen we onmiddellijk een sarung omgebonden (een soort van lange wikkelrok), dit zorgde natuurlijk voor grappige foto's ;-)

De tempel zelf was heel mooi maar niets vergeleken met diegene waar we daarna naartoe gingen.
De Moedertempel, een tempel uit de 8e eeuw, staat op een domein van een aantal hectare.
Hier waren natuurlijk een groot aantal vervelende verkopers, tip van onze gids: koop je van 1 verkoper, dan komt de rest ook afgestormd.

Aan de tempel was er net een begrafenisceremonie bezig, een hele stoet mensen met een hoop offertjes op hun hoofd. Het complex op zich bestaat eigenlijk uit verschillende tempels: de hoofdtempel die publiek is, met daar rond een hoop kleinere familietempels, enkel toegankelijk voor die bepaalde (rijke) familie.

Het vulkaanmeer dan, hier ging het eigenlijk vooral over het panoramisch uitzicht dat we eerst niet te zien kregen door de vele wolken en de regen. Aan het meer is een restaurant van waaruit je een prachtig zicht zou moeten hebben. In het restaurant geraken was al een opgave op zich, een tiental verkopers drongen samen aan de ingang, maar na verschillende "no thank you"-kes geraakten we dan toch boven.

Na de lunch waren de wolken wat weggetrokken en konden we wel van het machtige uitzicht genieten.
Een aapje dat een klein katje had gekidnapt en hiermee zat rond te zeulen stal nog even de show en poseerde mooi voor de foto's.

Terug naar het hotel, zwemmen en super lekker eten in een nieuw restaurantje tov het hotel.
Ribbekes! Midden in de stad, maar toch met uitzicht over de rijstvelden.

En ook hier bleek dat Indonesia qua eten echt niet duur is :)

Posted by rowin 23:10 Archived in Indonesia Comments (0)

Lovina - Ubud

Vandaag zijn we weer vroeg opgestaan (rond 5u) maar dit weer voor een zeer leuk doel :) we zijn namelijk op lovina beach naar dolfijnen gaan kijken. We zijn met een bootje op zee gegaan, het heeft een tijdje geduurd,maar uiteindelijk kwamen ze tevoorschijn.Oef als je weet dat ze niet altijd komen opdagen en dan zit je daar natuurlijk in zo'n stom bootje. Het is toch weer een ervaring rijker echt geweldig om te zien.

Om 9h werden we opgehaald door onze balinese gids om van lovina naar Ubud te gaan. Wat een verademing na onze gids in Java, die tochwel tegenviel. Meer hierover later :)
Het valt ons duidelijk op dat Bali heel rustig is tov Java ook veel minder mensen en veel meer natuur!!! De Balinesen houden dan ook enorm van bloemen!

Onze eerste stop is bij de gitgit watervallen wat al meteen een super goede start was voor onze verdere tocht door Bali. Na de watervallen bezoeken we een eerste Hindu tempel. Echt super mooi om te zien en heel anders dan op Java aangezien hier 85% van de bevolking praktiserend Hindu is. Overal zie je dan ook offertjes echt leuk om te zien. Hier zie je toch hoe rijk deze Hindu cultuur is.
Verder hebben we vandaag nog heel veel geld opgedaan op een lokale markt, Rowin heeft zijn placemats en ik heb 3 mooie sjaals (waarvoor afdingen toch niet goed voor is). Verder hebben we ook nog 2 uit hout gesneden beeldjes gekocht wat ook weer typisch Balinees is.

Om 3h komen we toe in ons hotel in Ubud waar we 2 nachtjes verblijven.
Morgen staat ons nog een vulkaan en tempel op te wachten!!!!

Groetjes!!!

Posted by DDePauw 02:43 Archived in Indonesia Comments (0)

Kalibaru - Lovina

Onze laatste dag in Java vandaag!
Vertrekken om 7u is geen enkel probleem, het slechte bed en de zingende imams (4 door elkaar) zorgen er voor dat we al rond 4u wakker liggen.

Een ritje van 2u richting de ferry, een uurtje met een ferry dansen op de golven en we komen aan op het eiland van de goden!
Enkele dingen die ons direct opvallen als we op Bali rijden: veel meer bloemen en veel minder moskee's.
De omgeving ziet er op Bali een stuk mooier uit, elk huis is versierd met bloemen en in elke tuin staat een mooi hindu-tempeltje.

Na een kwartiertje rijden stopt ons minibusje ... apen langs de kant van de weg!
Een familie apen staat in een kleine inham te bedelen voor eten.
Onze gids gooit een aantal "Werther's Original"-snoepjes naar de bende, behendig opent het hoofdmannetje de verpakking en eet het snoepje op. De rest van de groep mag toekijken hoe hij er van geniet :-)

Verder naar ons hotel in Lovina dan: Aneka Lovina Villages & Spa, de naam alleen al.
Afscheid nemen van de Java-gids en -chauffeur, en dan naar onze kamer ... ik bedoel villa.
Een huisje, helemaal voor ons alleen, inclusief hemelbed en buitendouche is onze slaapplaats voor vannacht :)
Nog even een plonske doen, genieten van een lekkere cocktail en dan naar bed want morgen er weer vroeg uit..

Groeten
Rowin en Deborah

Posted by rowin 02:42 Archived in Indonesia Comments (0)

bromo - kalibaru

In de zeer vroege ochtend (rond 4h) trekken we met de jeep richting de uitkijkpost voor de zonsopgang aan bromo. Met die jeep was het echt wel avontuurlijk op die smalle wegen in de bergen echt geweldig!
Op het uitkijkpunt aangekomen was het nog ruim een uurtje voor zonsopgang. We hebben echt zeer veel geluk gehad met het weer dus het was het vroege opstaan meer dan waard. Echt prachtig allemaal en als de zon boven was kregen we ook een super mooi panoramisch zicht op bromo.

Bromo is 1 grote krater waar een stuk of 3 nieuwe kraters in onstaan zijn. Na het uitzicht op bromo waren we dan ook klaar om met de jeep af te dalen in de krater. Eenmaal aangekomen in de krater wandelen we naar de top van een andere krater. Rondom staan er heel wat verkopers die hun paard aanboden, maar niet voor ons hoor! Stoer als we zijn doen we dit met onze eigen benen. Na heel wat geklim zo'n 1km naar boven stonden ons, jawel hoor, 250 trappen te wachten. Waren wij blij als we eindelijk boven waren!
Dan stond er enkel nog de afdaling klaar voor ons. In ieder geval was het echt wel het klimmen waard en hadden we enorme voldoening van onszelf. Om 8h 's morgens kwamen we terug aan in ons hotel voor het ontbijt en dit was meer dan welkom na deze tocht!

Na het ontbijt vertrekken we door naar kalibaru waar we nog een plantage bezocht hebben. Deze mensen brachten ook een aantal weeskindjes onder, wat wel een heel mooi initiatief is.

Laatste nacht in java, ook de laatste keer gewekt worden om half 5 door de imams! Morgen wacht het rustige bali!

Posted by rowin 04:14 Archived in Indonesia Comments (1)

malang-bromo

overcast 27 °C

Na een welverdiende nachtrust trekken we er eerst op uit in malang.
Dit is naast Bandung tevens een studentenstad van java, ipv een katholieke universiteit zijn hier dan wel 2 islam universiteiten.
Aangezien dit toch een absolute must is in azie kruipen we hier dan in een becak (fiets met een stoeltje vooraan) om een toer te maken rond Malang.
Rowin vond dit natuurlijk geweldig, maar ik klom er toch maar met een bang hart in. Dit is wel normaal hoor als je dit verkeer ziet en heel de tijd het gevoel hebt dat de becak zal botsen met een of andere brommer.
Al bij al was ik wel al wat geruster na een paar minuten rijden. Die mannen doen dit immers dagelijks. Hier merken we toch ook weer zeer sterk dat ze geen westers getinte mensen gewoon zijn aangezien we ook nu voortdurend worden nageroepen en verschillende mensen dat naar ons wuiven. In die becak leken we dan ook precies de koning en koningin.

We zijn ook even gestopt aan een lokale markt, maar daar kreeg ik het al snel benauwd. Het was een overdekte lange gang met vanalles en nog wat op elkaar gestapeld. En dan kwam er nog eens bij dat ze mij aan elk standje begonnen aan te raken. Ook hier waren ze blonde vrouwen duidelijk niet gewoon. Dit vond ik er toch wat over en we besloten verder te gaan.
Verder bezoeken we nog een chinese tempel (zeer kitsch) en een vogel/dierenmarkt, want ja hoor hier vond je naast gekleurde kuikens ook tokes, apen in een kooitje en zelfs kraaien, echt wel zielig zo.

Rond 2h in de namiddag zetten we onze tocht verder naar de bromo cottages waar we zullen overnachten om heel vroeg in de ochtend naar bromo te trekken.
Wanneer we daar aankwamen moesten we toch even wennen. Tenslotte zaten we ook 2000 meter boven zeespiegel. Echt letterlijk in de wolken dus. Onze kamer is werkelijk zo vochtig dat er een enorme stank hing. Ik was toch blij met het idee dat ik vroeg moest opstaan en niet lang in dit hotel moesten verblijven.

Posted by rowin 03:44 Archived in Indonesia Comments (0)

(Entries 6 - 10 of 21) « Page 1 [2] 3 4 5 »